
Символ верую
1. Вярваме в Един Бог, вечно съществуващ в три Лица (Ипостаси): Бог Отец, Бог Син и Бог Свят Дух. Вярваме в Бога, Творец на всичко видимо и невидимо (Колосяни 1:16).
Покланяме се с дух и истина на един Бог в Троица и на Троицата в Нейното единство – без да сливаме Лицата и без да разделяме същността (или природата). Понеже Лицето на Отец е едно, Лицето на Сина – друго, Лицето на Святия Дух – трето. Но божествеността на Отец, на Сина и на Святия Дух е една, славата Им е равна, величието Им – съвечно.
И трите Лица не са сътворени, а са безкрайни и вечни, но не са три безкрайни и вечни, а са Един вечен и безкраен Бог.
По същия начин трите Лица са всемогъщи, но няма трима всемогъщи, а един всемогъщ Бог. Така и трите са Господ, но има не трима Господа, а един Господ.
В тази Троица няма пръв и последен, няма по-голям и по-малък, а и трите Лица са съвечни и равни помежду Си.
2. Вярваме в Иисус Христос, Божия Син, Който е едновременно Бог и Човек. Той е Бог като Единородния Божи Син и е Човек, роден във времето от девицата Мария. Той е равен на Отец като Бог и е по-малък от Отец като Човек. Макар че е и Бог, и Човек, Той не е две Личности, а е един Христос. Христос е едновременно Божи и Човешки Син не чрез сливане на природите Му, а чрез единството на Личността Му. Като Човешки Син Той е пострадал при Пилат Понтийски, бил е разпънат на кръст и е бил погребан, слязъл е в ада и на третия ден е възкръснал от мъртвите, възнесъл се е на небесата и е седнал отдясно на всемогъщия Бог Отец (Йоан 14:10-11; Кол. 1:15-20).
3. Вярваме в Святия Дух като Личност, трето Лице (Ипостас) на Бога, Който произлиза от Отец и от Сина, като Ги изявява на света (Йоан 15:26; Йоан 20:22). Той изобличава за грях и води към спасително покаяние, новоражда човека чрез духовното кръщение (потапяне) в Святата Троица и Тялото Христово (Църквата), проявява Своите дарби, както Му е угодно, и изработва у вярващия плодовете на духа (Йоан 14:20; I Кор. 12:13; Галатяни 5:22-25; Йоан 14:26; 16:8-11).
4. Вярваме в божественото вдъхновение на Свещеното Писание – Божието слово – като откровение от Бога, достоверен и върховен авторитет по всички въпроси на вярата, живота и вечното спасение (ІІ Тимотей 3:16);
5. Признаваме всеобщата греховност и вина на човека пред Бога и вярваме в заместителната жертва на дошлия в плът Божи Син – Господ Иисус Христос – като единствена и вседостатъчна основа за изкупление от вината за греха (Ис. 53:4-6; II Кор. 5:21; Гал. 3:13; I Петър 3:18).
6. Вярваме, че грешникът се оправдава единствено по Божия благодат чрез молитва за прошка от Бога и получаването ѝ чрез вяра, когато той се моли за очистване с кръвта на Иисус Христос и Го приема като личен Спасител. Резултатът от това е свръхестественото духовно новорождение на вярващия, което е задължително условие за получаване на спасение и вечен живот (Йоан 1:12-13; 3:3-8; Римляни 3:21-26).
7. Вярваме, че Църквата на Христос на земята се състои само от духовно новородени вярващи, които са равни помежду си пред Бога. Приемаме свещеничеството на всички вярващи и правото на всеки от тях да чете, тълкува и прилага Божието слово (І Петър 2:5,9; Откровение 1:6).
8. Приемаме и участваме в следните седем тайнства:
- новорождение чрез искрено покаяние;
- водно кръщение;
- молитва за проявяване на дарбите на Святия Дух след водно кръщение;
- ръкополагане (въвеждане в сан чрез полагане на ръце);
- евхаристия (причастие, Господна вечеря);
- венчаване (бракосъчетаване на мъж и жена чрез молитва на презвитер);
- елеопомазание (помазване с елей за изцеление на болни).
9. Вярваме, че водното кръщение в името на Бог Отец, Бог Син и Бог Свят Дух е само за духовно новородени вярващи хора в съзнателна възраст, които го приемат доброволно и отговорно и чрез него сключват завет с Бога. То не е средство за спасение, а е израз на тяхната твърда вяра, че вече са спасени, и се осъществява чрез пълно потапяне във вода (Деян. 8:36-38).
10. Вярваме в идването на Христос за Неговата Църква и Грабването ѝ на небето според обещанието Му преди Голямата скръб (Лука 17-34:36; I Кор.15:52; I Сол. 4:15:17).
11. Вярваме във Второто пришествие на Христос на земята, за да съди живите и мъртвите, когато всички хора ще възкръснат в тяло и ще дадат отчет за делата си – едни за вечно блаженство, а други за вечно осъждане в огненото езеро (Йоан 5:24; Откр. 20:11-15).
12. Вярваме, че след Последния съд цялата Вселена ще бъде пресътворена и в нея ще бъде установено вечното Божие царство, в което ще обитава правда (II Пет. 3:13; Откр. 21-22 гл.).